poniedziałek, 28 stycznia 2013

Polska szkoła trudowa...

         ...A dokładnie Związek Uczniów i Uczennic Polskiej Szkoły Trudowej to nazwa organizacji, której w 1920 roku prezesem został Aleksander Kamiński (28 I 1903 - 15 III 1978). Twórca metodyki zuchowej, instruktor harcerski, jeden z czołowych przywódców Szarych Szeregów i żołnierz Armii Krajowej. Podczas II wojny światowej odpowiadał za zbieranie informacji, czego efektem był "Biuletyn Informacyjny", ukazujący się od listopada 1939 r. do października 1944. W numerze z 1 listopada 1940 r. artykułem "Mały Sabotaż" Kamiński zapowiedział  powołanie organizacji "Wawer", której działalność opisał kilka lat później w "Wielkiej Grze" (1942) i "Kamieniach na szaniec" (1943). Uważa się, że to dzięki niemu harcerstwo przetrwało do dziś. 28 stycznia 2013 obchodzimy 110 rocznicę jego urodzin.
Niezależnie od tego w jakim zawodzie pracowałem – nauczyciel, wychowawca internatu, pracownik społeczny, oficer, publicysta, pracownik naukowy – niezależnie od tego jakim instytucjom służyłem swą pracą, niezależnie od tego jaki był temat mej aktywności pisarskiej, zawsze usiłowałem zjednywać ludzkie dusze dla ideału Polski godnej szacunku i do ideału Polaków o moralności społecznej godnej szacunku. A przy tym starałem się czynić to jakoś tak, aby słowa: Polska, Polacy – wymieniać jak najrzadziej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz